Världens bästa bror

Noah Karl Kjellin
Du är speciell, det är du verkligen. Men på ett unikt sätt.
17Q21microdelitionssyndrom är du den enda i Sverige som har. Och för er som inte vet så är Noah förståndshandikappad. Han har en lätt utvecklingsstörning med autistiska drag, vilket innebär att ibland "stänger han in sig i en bubbla", alltså är allt utanför "bubblan" är helt borta för honom. Man kan knappt få kontakt med honom. Han säger ibland precis vad han tycker om saker, vilket kan bli både negativt men också positivt.
Han charmar många med sitt leende och sin godhet. Han är så snäll mot alla. Smart är han också, han kan komma med kommentarer som ingen någonsin hade kunnat tänka sig!
Han fäster sig lätt vid personer, och en som han verkligen tycker om är min pojkvän, Tobias. Nästan varje dag när jag kommer hem frågar han "vart är Tobias?". Och när Tobias väl kommer så blir Noah helt överlycklig och det visar han på alla möjliga tänkbara sätt. Han älskar också mina kompisar, och han kan nästan varenda namn på alla! (Alltså har han bra minne) inte bara när det gäller sånt utan annat också.

Noahs dröm är att en dag få vara med i musikkåren, att få spela trummor. Allt jag vill är att få uppfylla hans dröm, det skulle betyda så mycket för både mig och för honom. Tro mig, jag vet hur glad han blir när mamma säger "den här veckan kommer musikkåren till stan". Och han tjatar om det ända tills dagen då det gäller. Och alltid när han kommer hem så säger han "Julia, kan du hjälpa mig att öva" (han vill bli lika bra som dom).

Du är världens bästa bror, det är du verkligen. Och hur annorlunda du än är mot alla andra så kommer jag alltid älska dig. Jag kommer alltid skydda dig! Jag ska följa med dig hela livet och vara en så bra storasyster som möjligt. Tänk om alla hade en sån gosig lillebror som dig?


Kommentarer
Postat av: Denice

Åh vilken underbar syster du är :) Hoppas du får chansen att uppfylla hans önskan :)

2009-10-04 @ 01:32:16
URL: http://denicejensen.blogspot.com/
Postat av: fanny

aw. noah är så söt!

2009-10-04 @ 10:57:46
Postat av: Hedwig

jättefint skrivet. :')

2009-10-04 @ 12:50:32
URL: http://surpriseyou.blogg.se/
Postat av: Millan

Gulligt inlägg och gulligt brorsa, fin kombination :)

2009-10-04 @ 14:41:25
URL: http://mholmstrom.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Jättefint, Julia!

Det finns ingen som Noah, han är fantastisk.

2009-10-04 @ 21:52:43
URL: http://mellstroom.blogg.se/
Postat av: Amy

Aw, lilla noah.

Så underbart charmig och söt den pojken är alltså!

Hälsa han från mig :)

2009-10-05 @ 19:05:37
URL: http://amyyyy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Noah är världens finaste pojk, jag saknar honom så himla mycket! Älskar och saknar hela familjen kjellin/hartman! NI ÄR BÄST <3

2009-10-14 @ 17:01:43

Skriv vad du har på hjärtat här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (behövs ej fyllas i)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0