Lev ditt eget liv, låt inte någon annan leva det

.. sa just min underbara pojkvän till mig.
Han har så jävla rätt. Varför ska man låta andra behandla en illa när man kan må bra?
Det finns mycket eländiga saker här i livet som gör att man kan må rent ut sagt åt helvete. Jag menar, det finns människor som inte fattar att man gör någon illa. Är det så jävla svårt? Att veta vad som är rätt och fel?
Jag vet inte hur många gånger i mitt liv som jag låtit någon behandla mig illa, för att jag varit så feg och inte sagt ifrån. Jag har varit så rädd för vad folk ska tycka osv och det vet jag att jag inte är ensam om.
Men asså, tänk efter.. Som exempelvis: om man är tillsammans med någon man älskar av hela sitt hjärta och så snackar kompisarna skit om det osv.
Är dom riktiga kompisar då? Som trackar ner på en för att man blivit tillsammans med en? Bara för att dom själva inte kan få nånting. Åh, jag blir så trött på samhället idag, helt ärligt!
Varför kan man inte bara vara en äkta vän och acceptera läget.

Man ska vara glad för det man har.
Och som sagt - lev ditt eget liv, låt inte någon annan leva det.

Och nej, detta handlar inte bara om mig utan om alla.


Kommentarer
Postat av: Louise

Jag tror att människan är för feg. Vi bryr oss alldeles för mycket om vad andra tänker och tycker. Vi låter andra köra med oss utan att säga ifrån. Jag, t.ex, blev för inte så länge sedan misshandlad av min sambo/fästman. Han manipulerade mig och misshandlade mig i 1 år. Jag fick mig att tro på allt han sa. Varje gång han gjorde någonting mot mig så sa han att det var mitt eget fel. Hur kan man vara så dum och gå på någonting sånt? Vi ska inte lyssna på andra och framför allt inte bry oss om vad andra tycker. Det enda som räknas är vad vi själva tycker. Jag tror att den enda som kan göra mig lycklig är mig själv. Visst, jag kan på hjälp på traven, men den riktiga lyckan måste jag tillföra själv.

2009-09-01 @ 17:38:53
URL: http://hedblom.blogg.se/
Postat av: caroline andersson

God morgon :D

2009-09-02 @ 09:40:35
URL: http://lovelyc.blogg.se/
Postat av: caroline andersson

God morgon :D



och taack ;)

2009-09-02 @ 09:40:58
URL: http://lovelyc.blogg.se/
Postat av: Anonym

tänk på att det är inte alltid ens fel, tänk varför blir dom arga på mig, vad har jag gjort? där har du det ofast. tänk om!

2009-09-03 @ 22:11:39

Skriv vad du har på hjärtat här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (behövs ej fyllas i)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0