120510 - Question

Fick in en fråga häromdagen som jag tänkte svara på här eftersom användaren var anonym.

Hej jag har en fråga till dig, hur berättar man för sina föräldrar att man är tillsammans med någon eller träffar någon?:) super fin blogg också!

Svar: Det finns ingen manual för hur man ska göra och vad man ska säga i en sådan situation utan det är nog olika från person till person. Vi i min familj är så pass öppna för varandra så jag säger något i stil med "jag har träffat en kille som är ashärlig!", svårare än så är det alltså inte. Resten sköter sig själv för de lär antagligen ställa en del frågor, haha! Om du känner att det är lite pinsamt att berätta sånt för dina föräldrar kan man göra det på ett snyggt och smidigt sätt genom att exempelvis visa en bild på killen du träffar och berätta att ni träffats ett tag, för då hamnar inte all fokus på dig utan på honom! Det finns miljontals sätt att berätta det på men jag skulle nog råda dig till att bara gå rakt på sak och inte ta några omvägar! Bara säg som det är, vad kan hända liksom? :) Kram


Kommentarer

Skriv vad du har på hjärtat här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (behövs ej fyllas i)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0