Lättar på hjärtat

Det bara kokar inom mig och jag känner att jag måste få ur min frustration nånstans. Att det verkligen finns människor som klankar ner och rent av kränker andra människor som inte har förmågan att förstå. I detta fall gäller det ett gäng som klankar ner på en förståndshandikappad pojke. Jag förstår inte, hur kan man? Vet man inte vad man pratar om bör man inte yttra sig, speciellt inte när det gäller att göra någon annan illa.

Skulle någon göra såhär mot mitt älskade lilla hjärta vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Klarar knappt av tanken. Alla människor är lika värda och bör ha samma grundläggande behov: bl.a. att bli älskad och att få höra till. Så till alla er där ute som inte respekterar människor för VEM dom är - börja tänk efter. Alla är vi unika på vårt eget vis, kom ihåg det!
 
Du gör livet mer värt att leva, älskade finaste lillebror.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag tror inte att folk förstår riktigt, förrän de har någon i sin omgivning som är annorlunda på något sätt. Det behöver inte handla om någon som är förståndshandikappad, utan om du bara är en gnutta annorlunda, så hoppar folk på dig utan anledning.
Och speciellt om man pratar om människor med ett handikapp, som oftast inte kan göra någonting för att ändra på det.. Fine att du kanske är taskig mot någon som kan stå till svars och säga emot och stå emot. Jag känner en som är grovt handikappad som under sina mellanstadieår VARENDA dag fick höra att han "är så jävla CP". Vad hade han gjort mot de killarna? INGENTING. Han ville bara leka och göra det som de gjorde, men han kunde inte för att han var rullstolsbunden. Och det ger de rätt att klanka ner på honom?! Nej! Som man brukar säga "ut med tungan och upp med långfingret" åt såna. Detta måste få ett slut...

2013-01-30 @ 20:47:19
Postat av: Lilly

Det var fint skrivet.. vad söt han var :)

2013-03-13 @ 22:19:35
URL: http://ultimatum.blogg.se

Skriv vad du har på hjärtat här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (behövs ej fyllas i)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0