Back in Sweden!

Hej på er!
Nu är jag tillbaka i Sverige och i lilla Nybro igen, suck.. Hade gärna stannat 1 vecka till alltså.
Hursomhelst, jag har haft det hur bra som helst på Mallorca och det har varit fint väder varenda dag!
Tobias, hans mamma och Yngve kom ju upp i Tisdags med så dom lyckostarna stannar ju tills tisdag i nästa vecka.
Jag tänkte ladda upp lite bilder så berättar jag mer då:
(om ni vill se fler bilder så får ni checka in min bilddagbok - juliakjellin)

Vi kom till vårt hotell sent på natten mellan lördagen och söndagen.
Så vi gick i princip och la oss direkt!



På söndagsmorgonen steg vi upp vid 9-tiden redan och gick en runda i Alcudia och checkade läget, he-he.
Det var jättemysigt men det bästa av allt var stranden! Vattnet var precis blått med, (längtar redan tillbaka..)
Vårt hotellrum låg knappt 20m från stranden som ni ser på bilden nedan.
 

Vi solade och badade heeela dagen, köpte den godaste melonen jag någonsin ätit av "melonmannen" som stod och skrek/sjöng "coooooco loco - annanaaaaaas vitaminaa cocoloco och melooon" haha häftig kille!
På kvällen gick vi ut och åt på en lite halvamerikansk restaurang, Dakota, och tråkiga jag tog en supergod hamburgare (brukar vara löjlig med att testa nya saker och sådär dåva).
  


Nästa dag åkte vi in till gamla stan i Alcudia. Där åt vi glass och gick runt och tittade och det fanns en hel del att kolla på. Vi gick och gick och det kändes som om det bara blev varmare och varmare. Det var 39 grader ute och då var klockan ändå halv sju på kvällen! Puh, det var riktigt varmt.
Vi åt även ute den kvällen på en fin restaurang som låg precis vid en strand i Alcudia centrum. Jättemysigt!
Den kvällen köpte jag mig två skittjusiga klockor, en lite finare klocka med små pärlor på och en lite mer "tuffare" och den var stor.
    


På Tisdagsmorgonen steg vi upp vid 9-tiden igen och solade och badade halva dagen sen vid 2-tiden gick jag och mötte Tobias på stranden för dom hade precis kommit. Dom bodde ca 2 km ifrån vårt hotell så det var ju en bit att gå på stranden, men det var bara skönt!
Han och jag badade lite och myste i vattnet sen på kvällen åkte både hans och min familj in till Alcudia centrum igen och åt där. :) Kom hem hyffsat sent för vi gick runt och kollade i affärerna sen också.



Nästa dag (onsdag) steg vi som vanligt upp och solade och badade på morgonen. Tobias, hans mamma och Yngve kom bort till vår strand och var där med oss. Framåt kvällen åkte min familj in till Alcudia centrum och tog varsin glass och gick runt och tittade lite.
När vi kom hem därifrån sen var klockan runt 7 och vid 8 kom Tobias och dom till vårt hotell och vi gick till Dakota och åt. Vi satt där ett bra tag och vi blev bjudna på drinkar av huset! Jag följde med Tobias och dom hem till deras hotell och på natten var Tobias och jag ute och gick på stranden, det var nog det mysigaste på länge. Sen sov jag hos dom.



På torsdagen var det bara som vanligt, sol & bad! Tobias kom till mig på kvällen och han, jag och Lina gick ner till baren och tog oss varsin drink. Sen gick Tobias och jag ner en runda på stranden och drack lite grann.
 


Haha, bilden säger ju allt!
På fredagsmorgonen mötte jag Tobias och han kom bort själv till oss. Han var helt galen i vattnet, snorklade i princip hela tiden! Så jag tänkte att jag skulle hoppa på honom och ja.. det gick ju som det gick. Fick ju ett antal kallsupar efter att ha gett sig på honom.. ;)


Lite seriösa kan vi faktiskt också vara.. ;)¨
Denna dag hade vi 15 månader också.
Vi åkte in till Alcudia centrum den kvällen och där var det marknad så vi gick runt och tittade en massa. Tobias köpte ett jättefint silverarmband till mig där mitt namn var ingraverat och hans namn var ingraverat på baksidan. Snacka om att jag blev glad då eller! Hihi. Vi åt på en restaurang där också. Vid tolv tiden var vi klara inne i stan och vi tog en taxi hem. Han sov i vilket fall hos mig den natten (sista natten för min del).



På lördagen steg vi faktiskt upp redan vid åtta och vi åt lite frukost sen gick vi ner till stranden direkt. Vi letade lite snäckor i vattnet och sådär. Vid tolv tiden var det dags att checka ut och Tobias åkte till sitt hotell..
Vårt plan idag gick vid 16.10 och hemresan gick ovanligt snabbt idag! Men jag ville verkligen inte hem och att veta att skolan börjar på måndag gjorde ju inte saken bättre.. Men jag längtade efter Noah här hemma så det var skönt att komma hem på ett sätt. Hmm, ibland önskar man att Sverige hade det liiite varmare, right?

Kommentarer

Skriv vad du har på hjärtat här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (behövs ej fyllas i)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0