120626 - Recepttips

En halvmil sprungen även idag, galet skönt att vara igång igen alltså! Gjorde en supergod sallad till mig och finisen idag också som jag tänkte dela med mig receptet av:
 
Ingredienser (4 port):
- 4 port tagliatelle
- 3 vitlöksklyftor
- 250 g körsbärstomater
- 1 msk olivolja
- 400 g bladspenat
- 2 stora kycklingfiléer
- 150 g fetaost
- salt och peppar
 
1. Stek kycklingen i små tärningar, koka pastan
2. Skala och hacka vitlöken, halvera tomaterna
3. Fräs vitlöken snabbt i olivoljan i stekpannan och tillsätt bladspenaten
4. Häll av pastan och blanda den med vitlöken, bladspenaten och tomaterna
5. Tillsätt kycklingen och till sist bitar av fetaosten
6. Smaksätt med salt och peppar
 
Såhär blev min sallad idag!

Kommentarer
Postat av: Filippa

Ser gott ut :)

2012-06-26 @ 22:43:04
URL: http://filippafredriksson.blogg.se

Skriv vad du har på hjärtat här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (behövs ej fyllas i)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0