Life is a beautiful struggle

Hey, I'm not telling you it's gonna be easy, I'm telling you it's gonna be worth it. Alla stöter vi på motgångar i livet som tar sönder oss från topp till tå för sekunden men som sedan stärker en i slutändan. Det är inte meningen att livet ska vara perfekt, så är det bara.

Livet kan förändras på en sekund genom en blick, en touch eller bara ett par ord. Gränsen mellan om det är spännande eller läskigt är hårfin, men det är sanningen. Att falla för någon vid första ögonkastet har för mig tidigare varit ren bullshit men även det omöjliga kan bli möjligt och inträffa. Ingenting är omöjligt om man själv väljer och bestämmer sig för att det inte är det. Det har jag själv fått bevisat för mig. "Går det verkligen att bli kär i någon när man precis gått ur ett långt förhållande?" Ja, mina vänner. Jag trodde inte heller att det var möjligt, men titta på mig nu. Ingenting är omöjligt.

Är så förbannat lycklig med min tillvaro just nu. Jag har hur många nya möjligheter, utmaningar och upplevelser som helst framför mig, vilket gör mig upprymd och förväntansfull. Jag ska våga chansa och ta risker. Jag ska göra misstag. Jag ska övervinna mina rädslor. Jag ska känna mig som den lyckligaste tjejen nånsin. Jag ska bli förkrossad. Jag ska bemöta tuffa motgångar. Jag ska ta mig förbi dem. Jag ska leva.
För vet ni vad som är viktigt? - I would rather regret the things that I have done than the things that I have not.


Kommentarer
Postat av: *Amanda P*

Sjukt bra skrivet tjejen!

2012-05-07 @ 19:45:09
Postat av: amila

Fint skrivet julia, jag önskar dig allt det bästa <3 Du förtjänar all lycka i världen. kram

2012-05-07 @ 20:13:39
URL: http://frokenpositiv.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej jag har en fråga till dig, hur berättar man för sina föräldrar att man är tillsammans med någon eller träffar någon?:) super fin blogg också!

2012-05-07 @ 20:33:57
Postat av: Filippa

True true true!!

2012-05-08 @ 00:12:01
URL: http://filippafredriksson.blogg.se/
Postat av: Isabel

Oh, denna var sjukt bra. Är det ok om jag snor den och lägger den på min blogg? säger att jag tog den från dig?

2012-05-11 @ 22:04:55
URL: http://frokenjose.blogg.se/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (behövs ej fyllas i)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0