121010 - Tacopaj

Började dagen med en morgonrunda och en god frulle innan föreläsningen/seminariet. Nu ikväll har jag lagat tacopaj och den ska ätas när min älskling kommer hem från jobbet om en stund, mums! Tänkte till och med bjussa på receptet:

Pajdeg:
• 3dl vetemjöl alt. dinkelmjöl
• ½ tsk salt
• 75g smör
• ½ dl vatten

Fyllning:
• 500g köttfärs
• 1 gul lök
• 1 påse tacokrydda
• 2 dl vatten

Täcke:
• 2 dl créme fraiche
• 4 msk majonäs
• 5-8 mini-tomater
• 2 dl riven ost
• Alt. taco-chips

Gör såhär:
1. Blanda ihop ingredienserna till pajdegen och kör helst med en elvisp tills det blir en deg.
2. Tryck ut den i en pajform och förgrädda i ca 15 min på 175 grader.
3. Hacka löken och stek den tillsammans med köttfärsen. Tillsätt tacokrydda och vatten. Häll i formen.
4. Blanda ihop créme fraiche och majonäs samt hälften av den rivna osten och häll över köttfärsen.
5. Skär minitomaterna i mindre bitar och strö över de i formen. Tryck i taco-chips och strö över osten.
6. Grädda i 20min på 200 grader - KLART!
 
Såhär tjusig blev min tacopaj idag, yummie!

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad gott det ser ut! :)

2012-10-10 @ 21:19:41
URL: http://fannyamandaas.blogg.se
Postat av: Jorunn

Ser jättegott ut! Ska prova ditt recept nästa gång jag gör tacopaj :) Hoppas allt är bra med er! Kram Jorunn

2012-10-12 @ 17:17:54
URL: http://jorunns.blogg.se

Skriv vad du har på hjärtat här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (behövs ej fyllas i)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0