Hestra

Väckarklockan ringde vid 05.15 imorse.. Riktigt segt att ta sig upp. Men jag lyckades och vid halv sju gick bussen mot Hestra! Jessica, jag och Sofia var hyfsat nervösa för hur det skulle gå att åka snowboard. När vi var framme fick vi stå i en låång kö för att komma in i stugan och välja oss varsin snowboard eller skidor eller vad det nu var man skulle ha. När vi fixat det följde vi efter vår snowboard-lärare som skulle lära oss att åka. Vi insåg snabbt att den minsta backen var fullsmockad så vi fick pröva oss på en större variant! R-Ä-D-D var vad jag var! För det första kunde jag knappt stå upp på snowboarden utan slängde mig i princip direkt på marken.. Det tog nog 15 minuter innan jag var nere från backen! Sen var det dags för liften? Självklart ramlar jag så hela liften stannar upp.. pinsamt där ja. Snowboard-läraren märke hur dålig jag var och höll mig i händerna nerför nästa backe och det gick faktiskt bra. Efter det gick det bara bättre o bättre och vi kunde ta oss upp till en av de högsta backarna. Det slutade med att vi blev bra på snowboard, vi kunde åka snabbt och svänga. Är inte det helg underbart? KUL var det också :)


Jessica, Sofia och jag. Ser vi inte proffsiga ut? haha

 
Här är jag och Sofia som väntar på sittliften till den hääär höga backen som vi lyckades ta oss ner ifrån!


Såhär kunde det också gå.. Kan ju tala om att jag kommer ha en hel del blåmärken på mina knän för det var dem man tog i med när man ramlade.


Sofias mobil som är ca 4 dagar gammal.. Stackarn, alltid händer det henne något!


Kommentarer

Skriv vad du har på hjärtat här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (behövs ej fyllas i)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0