Två filmtips

Idag har jag inte mått sådär jättebra så min kväll har spenderats i soffan med två filmer på rullning. Lyckligtvis var båda två kanonfilmer och jag tänkte tipsa er om dom!


"The adjustment bureau"
För er som tror på ödet - se denna filmen! Och ni som inte gör det - se den ändå! Haha, jag blev väldigt tagen av denna filmen. Den handlar om en grupp män som styr folks öde, vad som är meningen att hända och vad som inte är meningen att hända. Alla människors liv följer en plan, en plan som dessa män har stenkoll på. Minsta lilla miss, minsta lilla grej som egentligen inte ska hända (ex. spilla en kopp kaffe) rubbar planen.
Två stycken blir förälskade i varandra (de på bilden ovan) men det var inte meningen att hända. Se deras resa i filmen då de kämpar för sitt öde. 


"Water for elephants"
Underbar film, riktigt fin. Dessutom är Robert Pattinson en av huvudkaraktärerna vilket inte gör filmen sämre! I filmen, som förövrigt utspelar sig under 1930-talet, heter han Jacob Jankowskij och har utbildat sig till djurveterinär. Oväntat hamnar han på ett tåg som ännu mer oväntat råkar vara en kringresande cirkus. På cirkusen får han jobb som veterinär och lyckas falla för cirkusdiriktörens fru som också är cirkusens stjärna. Detta p.g.a. Rosie, elefanten som blir cirkusens nya stjärnattraktion. Man behöver absolut inte vara djurälskare för att se denna filmen men jag kan tänka mig att de som väl är det kommer älska denna filmen.

Kommentarer
Postat av: Emma

okej, men det var ju bra iallafall :)

I sommar ska jag väl mest ta det som det kommer, har planerat in några små roadtrips men jobbar rätt mkt :)

du då?

2011-06-27 @ 02:00:33
URL: http://baananflugan.blogg.se/
Postat av: Sara

Water for Elephants är så bra! :)



Nej, vi firade ingen midsommar på Hawaii :)

2011-06-27 @ 03:44:08
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Linnea Isabelle

Okejokej ,trevligt! :)

2011-06-27 @ 18:39:15
URL: http://vindpusten.blogg.se/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (behövs ej fyllas i)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0