Makeup tip!

Fick som sagt in ett önskemål tidigare idag om att jag skulle berätta hur jag sminkar mig när jag ska ut eller något liknande. Så tänkte visa er nu!


1. Jag applicerar en Max Factor foundation i ansiktet. Detta är min absolut favoritfoundation!


2. Efter att foundationen sjunkit in någorlunda i huden applicerar jag på även där Max Factors mineralpuder, så att det blir mer kompakt och inte så "fuktigt". Man ser dessutom inte lika glansig ut i ansiktet som man brukar göra efter ett tag!


3. Tredje steget är att ta på lite solpuder, absolut inte för mycket för det finns inget fulare än när man är mörkare i ansiktet än på övriga kroppen!


4. Sen lägger jag på ett tunt lager vit ögonskugga på hela ögonlocket ända upp till brynet. Det blir då mycket lättare att fästa en eventuellt mörkare ögonskugga på ögonlocket, dessutom smetar det inte ut sig lika mycket. Ju "torrt" desto bättre. Efter det applicerar jag på en ljusgrå eller ljusbrun ögonskugga i hela ögongloben. Rekommenderar H&M's ögonskuggor!


5. Femte steget är att lägga på en linje med svart ögonpenna intill övre och nedre fransraden (som med eyeliner). Skillnaden med detta är att man kan sudda kajalen så det inte blir lika "hårt". Använder en superbra kajalpenna från Isadora.


6. För att få den lite mer "sotiga" looken lägger jag på en svart ögonskugga med en liten pensel först längs linjerna jag just målat med ögonpennan, både längs övre och undre fransraden. Sedan tar jag en liten större pensel (utan någon ögonskugga på) och suddar lite så att det blir sotigt.
Vill man bli lite mörkare runt ögonen kan man applicera lite mer svart ögonskugga i ögongloben och försiktigt sota uppåt ögonbrynet (inte för högt upp dock!). Använder en perfekt ögonskugga för detta från FACE.


7. När ögonen är klara fyller jag i mina ögonbryn en aning, men eftersom jag redan har så mörka gör jag det mest för att forma till de lite extra. H&M's ögonbrynspenna är både billig men skitbra enligt mig!


8. Sist men inte minst lägger jag på ett läppstift på läpparna, jag föredrar lite mörkare röd, men funkar även med knallrött!



Kommentarer
Postat av: josefine

okej, allt är bra :)

Haft en bra dag ?

2011-09-08 @ 21:16:26
URL: http://jossiamanda.blogg.se/
Postat av: Beatrice Jakobsson (foto)

sv: tack tack tack, det värmer! :) preics!

2011-09-09 @ 06:39:06
URL: http://beattriicee.blogg.se/

Skriv vad du har på hjärtat här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-post: (behövs ej fyllas i)

Din Hemsida/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0